261853 واکنش کیهان به عدم حضور کیومرث پوراحمد در جشنواره؛ فیلم آخرش لنگ در هواست! واکنش کیهان به عدم حضور کیومرث پوراحمد در جشنواره: او فیلمفارسی ساز است؛ فیلم آخرش هم لنگ در هواست <p><span style="font-size: 12px">کیهان بعد از عدم حضور کیومرث پوراحمد در اکران فیلمش در جشنواره فجر نوشت:از پور احمد، خاطرات &laquo;قصه&zwnj;های مجید&raquo; و فیلم&zwnj;هایی مانند &laquo;عینک&raquo; و &laquo;آلبوم تمبر&raquo; و حتی سریال &laquo;سرنخ&raquo; در ذهنمان باقی مانده اما به نظر می&zwnj;آید آن پوراحمد بعد از دو فیلمفارسی &laquo;گل یخ&raquo; و &laquo;نوک برج&raquo; (به جز فیلم &laquo;اتوبوس شب&raquo;) بدجوری در سرازیری قرار گرفت به طوری که با فیلم&zwnj;های &laquo;کفش&zwnj;هایم کو؟&raquo; و &laquo;50 قدم آخر&raquo; و &laquo;تیغ و ترمه&raquo;، فاتحه سینمایش را خواند.<br />البته برخی براین باورند که بالارفتن سن، فیلمسازان را دچار سقوط سینمایی می&zwnj;کند،اگر چنین باشد چگونه کوروساوای ژاپنی در 80 سالگی فیلم اپیزودیک و ماندگار &laquo;رویاها&raquo; را جلوی دوربین برد و کلینت ایستوود در 92 سالگی تازه&zwnj;ترین فیلمش را ساخت و بازی کرد و اسپیلبرگ امسال و در76 سالگی یکی از بهترین آثارش را تولید نمود؟ به نظر می&zwnj;آید اشکال کار جای دیگری است و خالی شدن سینمایی ربطی به سن و سال ندارد.<br />از همین روی پوراحمد در فیلم &laquo;پرونده باز است&raquo; واقعا حرفی برای گفتن ندارد. یک قتل ناخواسته و مسئله قصاص و شعر و شعارهای گل درشت و غلط&zwnj;های تصویری و دادگاه باسمه&zwnj;ای و پایان لنگ در هوا.<br /></span></p><p>&nbsp;</p><p><span style="font-size: 12px">منبع: <span id="resourcename">کیهان</span></span></p>