241213 جواد عزتی: مردی برای همه ژانرها <p><span style="font-size: 12px">با دیدن و یا شنیدن نامش، یاد فیلم&zwnj;های شاد و سرخوشانه&zwnj;ای می&zwnj;افتیم که مأموریتشان خنداندن مخاطب بوده است.او جزو معدود بازیگرانی است که هم در فیلم&zwnj;های کمدی و هم در درام&zwnj;های جدی خوب ظاهر شده است. مثل بازیکن فوتبالی که می&zwnj;تواند با هر دو پای چپ و راست محکم و استادانه به توپ ضربه بزند.او را در فیلم&zwnj;های &laquo;شنای پروانه&raquo;، &laquo;لاتاری&raquo;، &laquo;خورشید&raquo;، &laquo;جان&zwnj;دار&raquo; و ... می&zwnj;بینیم یادمان می&zwnj;رود که او همان بازیگر شوخ و شنگ فیلم&zwnj;های &laquo;هزارپا&raquo;، &laquo;اکسیدان&raquo; و &laquo;آینه بغل&raquo; است. جواد عزتی در فیلم &laquo;شیار 143&raquo; ساخته نرگس آبیار نقش کوتاه، اما تاثیرگذاری داشت تا ثابت کند که به راحتی می تواند خودش را در قالب بهترین کاراکترهای ژانرهای مختلف در سینما جای دهد .<br />جواد عزتی &nbsp;سال&zwnj;ها در خیابان&zwnj;های مختلف، تئاتر خیابانی کار کرده است که به مراتب سخت&zwnj;تر از تئاتر صحنه&zwnj;ای است.چون در تئاتر خیابانی با آدم&zwnj;هایی طرف هستیم که نه برای تماشای تئاتر آمده&zwnj;اند و نه بلیتی خریده&zwnj;اند، فقط ممکن است چند دقیقه بایستند و به تناسب احوالاتشان تکه&zwnj;ای هم بپرانند یا تلاش کنند در کار بازیگر اخلال به وجود آورند. تئاتر خیابانی به&zwnj;طور رسمی بازیگرساز است.<br /><br />&nbsp;شاید همین پختگی ناشی از تجربه کار تئاتر باشد که &nbsp;او را در اوج شهرت ، دوباره به سمت تماشاگر می کشاند و در مصاحبه ای می گوید : من اعتقاد دارم در هر کاری ابتدا تماشاگر باید شما را دوست داشته باشد و این لزوما با طنازی یا شیرین کردن کاراکتر صورت نمی گیرد. در هر فیلم سعی کردم شخصیت را برای مخاطب آشناتر و دوست داشتنی تر کنم.&nbsp;<br />برای او که آرام آرام راه خودش را از دل تئاتر به سریالهای تلویزیونی و نقش های کوتاه سینمایی باز کرده بود، انتخابهای هوشمندانه و نبوغ او در نزدیکی به نقش و کاراکتر مورد نظر ، پاداشی به غیر از شهرت و ایستادن در صف اول محبوبترین و پرفروش ترین بازیگر سینمای ایران را برای او نمی توانست داشته باشد.<br />او جزء معدود ستاره های سینمای ایران است که علیرغم درخشش چشمگیرش در آثار جدی و کمدی ، نتوانسته است جایزه بهترین بازیگری را از جشنواره فجر دریافت کند ( حسرتی که آه از نهاد بسیاری از علاقمندانش برای بازی در فیلم شنای پروانه بر آمد ) اما چیزی که معلوم است، چه با سیمرغ و چه بی سیمرغ، عزتی یک&zwnj;تنه می&zwnj;تواند فیلمی را چه از منظر کیفیت سینمایی و چه جذب تماشاچی بالا بکشد و این اتفاقی است که برای کمتر کسی در سینمای ایران می&zwnj;افتد</span></p><p>&nbsp;</p><p><span style="font-size: 12px">منبع: دیالوگ نیوز</span></p>