کد مطلب: ۲۳۴۲۵۹ | تاريخ: ۱۳۹۹/۸/۱۲ | ساعت: ۹ : ۵۳
محسن صالحی نیا درباره ایجاد قطب سوم خودرو سازی در کشور افزود: در سنوات گذشته بحث ایجاد قطب سوم خودروسازی مطرح شد ما 2 شرکت بزرگ خودرو ساز داریم که براساس نیاز مشتری، توسعه محصولات، تنوع سازی در تولید، مسیری را مشخص، و ادامه میدهند.
وی اضافه کرد: باید این امکان فراهم شود تا افرادی دیگر در این بخش سرمایه گذاری کنند و حرکت خود را در افزایش تولید، توسعه محصول و داخلی سازی از طریق تامین زنجیره تولید انجام دهند.
صالحی نیا با بیان اینکه در بخش خصوصی 3 شرکت مستعد در زمینه طراحی محصول وجود دارد گفت: با حمایتهای که صورت میگیرد این شرکتها میتوانند ظرفیت مشخص و قابل توجهای در این زمینه تولید کنند اگر این اتفاق صورت گیرد شاهد رقابت پذیری این بازار خواهیم بود.
معاون وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو افزود: افزایش قیمت خودرو بدون طی مراحل قانونی صورت نمیگیرد، زیرا خودرو تابعی از قیمتهای تمام شده از زنجیرههای تامین است و با توجه به ارکانی که وجود دارد قیمتها براساس قیمتهای پایه و نرخ تورم تعیین میشود.
صالحی نیا ادامه داد: ما قیمت خودرو را از دو مسیر مدیریت تامین زنجیره تولید، و اصلاح و منطقی کردن قیمتها هدایت میکنیم و اگر این اتفاق صورت نگیرد هم تولید کننده و هم مصرف کننده متضرر میشوند.
وی گفت: اگر تولید مستمر صورت نگیرد نخستین ضربه به تولید کننده است، زیرا نیروی شاغل بیکار و زنجیرههای تولید متضرر میشوند.
معاون وزیر صمت افزود: مسیری را برای منطقی کردن قیمت خودرو با شورای رقابت در پیش داریم که بزودی شاهد ارائه برنامههایی در بحث افزایش تولید و مدیریت هزینه و قیمت خودرو خواهیم بود.
منبع: تسنیم