صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
محله خبر
پیشنهاد سردبیر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

پزشکیان در آمریکا از فرصت استفاده کند

متن پیش رو در سازندگی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با سازندگی می‌گوید که امیدوار است تا آقای پزشکیان متفاوت از رؤسای‌جمهور گذشته‌مان رفتار کند. یعنی زمانی که پشت تریبون سازمان ملل می‌روند، رفتار رؤسای‌جمهور گذشته‌مان را نداشته باشد.
به اعتقاد این تحلیلگر سیاسی، رؤسای‌جمهور گذشته چون می‌دانستند مسئولین کشور و بسیاری از جریان موسوم به خودشان به نطق آنها گوش می‌کنند، مخاطب‌شان در حقیقت افکار عمومی و جامعه جهانی و کشورهای دیگر نبوده بلکه مخاطب‌شان مسئولان جمهوری اسلامی و انقلابیون بوده است. بنابراین سخنی را می‌گفتند که مایه خوشایند و انبساط خاطر آنها شود. موضوعی که به ‌شدت در سخنان مرحوم رئیسی می‌دیدیم و واضح است که نطق ایشان برای افکار عمومی جهان نیست. چون می‌دانستند الان در ایران، مسئولان و همه دارند نگاه می‌کنند. وی افزود: آقای پزشکیان نباید سنت سخنرانی‌های قدیم را انجام دهد بلکه باید از این فرصت استفاده کند و پیام دوستی و مودت را از طرف جمهوری اسلامی ایران به جهانیان برساند و تاکید کند که ما در ایران سر جنگ نداریم و به دنبال درگیری نیستیم. ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و به دنبال صلح و ثبات هستیم. البته در عین ‌حال به دنبال حقوق‌مان هم هستیم. هم حقوق مردم ایران، هم حقوق مردم فلسطین و هم حقوق همه ملت‌ها و کشورهای دیگری که حقوق‌شان پایمال شده؛ اما به هیچ‌وجه نه به دنبال جنگ هستیم و نه ترویج خشونت. برای به دست آوردن آن حقوق، امیدوار هستیم و اعتقاد داریم که این حقوق را باید از طریق صلح‌آمیز به دست آورد.

 


به عقیده زیباکلام، تبلیغات گسترده‌ای علیه آقای پزشکیان و جمهوری اسلامی ایران بوده که رئیس‌جمهور کاره‌ای نیست و آقای پزشکیان کاره‌ای نیست و همان سیاست‌های انقلابی و رادیکال گذشته دنبال می‌شود و اگر آقای پزشکیان واقعاً شروع کنند همان حرف‌های همیشگی را بزنند، نشان‌دهنده‌ این است تبلیغاتی که علیه انتخابات، جمهوری اسلامی و خود آقای پزشکیان می‌شود، ایشان با نطق خودشان ثابت کردند و این حرف‌ها درست است و بی‌پایه‌واساس نیست. درحالی که ایشان اگر از صلح و آزادی و دموکراسی و از حقوق مردم فلسطین دفاع کنند و از خشونت‌گریزی و در عین ‌حال تسلیم نه، ایشان صحبت کنند، به نظر من خیلی بهتر است و در بلندمدت ایشان گام بلندی را در جهت تحکیم و بهبود منافع ملی ایران برداشتند.

هدا احمدی

 

منبع: روزنامه سازندگی

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۳۳۱۰
تاریخ: ۱۴۰۳/۷/۱     ساعت: ۱۱ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱ مهر
  • ١٨ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 22 2024