کد خبر :273340
افتتاح ۲۳ مدرسه خیرساز در شهر تهران تا پایان آذر
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ان شاالله تا پایان آذر سال جاری، ۲۳ مدرسه خیرساز در سطح شهر تهران افتتاح می‌شود.


به گزارش احزاب نیوز به نقل از جهانی پرس: علیرضا کریمیان در مراسم افتتاح پروژه‌های علمی و آموزشی منطقه 17 شهر تهران با تجلیل از 4 هزار شهید این منطقه و خیران مدرسه ساز شهر تهران گفت: بناهای آموزشی که به تازگی در منطقه 17 ساخته شده بسیار ارزشمند است. برخی از بناهای آموزشی در شهر تهران حقیقتاً مناسب مدرسه نیستند اما امروز بناهایی که به دست خیران ساخته شده است قطعاً می‌تواند ساعات خیلی خوبی را برای دانش آموزان فراهم کند.

وی با بیان اینکه کار خیران صرفاً یک کار عمرانی نیست؛ گفت: کار خیران ساخت یک بنای فرهنگی است که همزمان فرهنگ خیرخواهی هم به به دانش آموزان آموزش داده می‌شود. هر یک از دانش آموزان این مدارس در آینده می‌توانند یک خیر مدرسه ساز باشند و مسیری را که شما طی می‌کنید طی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: مردم ایران از دیرباز اقداماتی عام المنفعه انجام می‌دادند که سودش برای همه بوده است. امروز در همه مناطق شهر تهران مدارس خیرساز در حال ساخت و تکمیل است. ان شاالله تا پایان آذر سال جاری 23 مدرسه خیرساز در سطح تهران افتتاح می‌شود. البته ما تنها مدرسه نمی‌سازیم بلکه تعمیر نوسازی و تجهیز مدارس فعلی هم در دستور کار ماست.

کریمیان افزود: خوشبختانه آموزش و پرورش شهر تهران با کمبود اعتبار مواجه نیست و ما این آمادگی را داریم که برای مناطق مختلف هر طرح بزرگی که ساخت و اجرای آن ضرورت داشته باشد انجام دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به کمک مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران یک باشگاه خیران مدرسه ساز راه‌اندازی شده است تا هر کس بتواند در حد بضاعت خود حتی در حد یک آجر برای ساخت مدارس سهیم شود. هدف ما بیش از آنکه جذب اعتبار و سرمایه باشد ترویج یک کار فرهنگی است. هدف ما فرهنگ سازی برای مدرسه سازی است.

وی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان به یک کار و محلی تشریفاتی تبدیل شده است گفت: دنبال این هستیم که انجمن اولیا و مربیان را از یک کار تشریفاتی خارج کنیم و آن را نهادی برای انجام امور عام المنفعه قرار دهیم.
حمیدرضا جمیلی مدیر آموزش و پرورش منطقه 17 تهران نیز گفت: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است را فراهم می سازد و در راستای تحقق عدالت آموزش تمام تلاشمان را برای توسعه فضاهای آموزشی می کنیم.