صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
محله خبر
پیشنهاد سردبیر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

پیش‌بینی کوثری درباره تصمیم جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم پیش‌بینی می‌کنم که «جبهه پایداری» و «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» لیست مشترک بدهند.

«اسماعیل کوثری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مردم قطعاً برای دور دوم انتخابات مجلس هم احساس مسؤولیت کرده و در حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

وی افزود: برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم پیش‌بینی می‌کنم که جبهه پایداری و شانا (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی) لیست مشترک بدهند و امنا (ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) هم لیست جداگانه ارائه کند.

 

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 22 حوزه برای مشخص‌شدن 45 کرسی مجلس از بین 90 نفر برگزار خواهد شد. برای تهران هم هنوز تکلیف 16 منتخب مشخص نشده است که 32 نفر برای تصدی کرسی‌های نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

منتخب مجلس دوازدهم ادامه داد: از آنجایی که در مرحله دوم انتخابات مجلس، تعداد داوطلبان بسیار کمتر از مرحله اول است، مردم به راحتی می‌توانند افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند. مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس هم اهمیت زیادی دارد و قطعاً مردم باز هم احساس مسؤولیت کرده و در انتخابات برای تعیین تکلیف کرسی‌های باقی‌مانده مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند.

کوثری تاکید کرد: اساساً بین دور اول و دوم انتخابات تفاوتی از باب اهمیت مساله وجود ندارد؛ همان‌طور که مردم در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم حضور خوبی پای صندوق‌های رأی داشتند، باید برای انتخاب نمایندگان حوزه‌هایی هم که به دور دوم رفته است، پای صندوق‌های رأی بیایند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های متولی اجرایی و نظارت هم قطعاً وظایف خودشان را برای برگزاری یک انتخابات رقابتی، سالم و با امنیت کامل انجام خواهند داد.

به گزارش مهر، «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر» و «ورامین» 22 حوزه‌ای است که 21 اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برگزار خواهند کرد.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۸۲۳۹
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۰     ساعت: ۲۰ : ۴۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024