صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
محله خبر
پیشنهاد سردبیر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نظر ظهره وند درباره استفاده از سلبریتی‌ها برای بالا بردن سطح مشارکت در انتخابات

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: گاهی استفاده از سلبریتی ها تأثیر منفی هم خواهد داشت چون مانع می‌شود که بلوغ سیاسی در ایران اتفاق بیفتد.

برای رقم زدن مشارکت بالا در انتخابات، برخی سیاسیون پیشنهاد ورود سلبریتی ها به عرصه را مطرح کردند تا این گروه بتوانند مشوق و الگویی برای حضور مردم پای صندوق های رأی شوند. این در حالی است که در ادوار گذشته چنین موضوعی مورد نقد جدی قرار داشت با این استدلال که سلبریتی ها سواد سیاسی ندارند و نه تنها بر نظر و دیدگاه خود ایستادگی نمی کنند بلکه گاهی اوقات با چرخش 180 درجه ای اعتبار یک جریان سیاسی را با چالش جدی مواجه می کنند.

ابوالفضل ظهره وند در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره استفاده مجموعه های سیاسی از سلبریتی ها برای جذب رأی و بالا بردن سطح مشارکت گفت: اگر بخواهیم با هر لطایف الحیلی مردم را پای صندوق های رأی بیاوریم استفاده از سلبریتی ها یا نقل یکسری احادیث با این مضمون که «هر کس رأی ندهد آن دنیا به جهنم خواهد رفت» یک روش موثر خواهد بود. مردم با این روش ها پای صندوق رأی می آیند اما در نهایت نمی دانند برای چه این کار را انجام دادند.

وی افزود: الان کف گیر ته دیگ خورده است، سلبریتی که شاید نماز نخواند و جمهوری اسلامی را نیز قبول نداشته باشد با گرفتن پول حاضر باشد که برای تشویق مردم به مشارکت در انتخابات تبلیغ هم بکند، کما اینکه در ادوار گذشته انتخابات نیز این اتفاق را شاهد بودیم بنابراین یک امر رایجی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: شاید استفاده از سلبریتی ها قدری سطح مشارکت را بالا ببرد ولی آنقدر نخواهد بود که مدنظر رهبر معظم انقلاب است. سلبریتی هم یک رأی دارد اما جامعه باید خودآگاه و بصیر باشد یعنی بداند که رأی دادن چه تأثیری می تواند روی سرنوشت کشور و جامعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر باید سطح آگاهی جامعه طوری بالا برود که مردم از بین گفتمان های سیاسی انتخاب کنند و به گفتمان مطلوب شان رأی دهند. بارها دیدیم که سلبریتی ها به نفع یک فهرست انتخاباتی مجلس یا نامزد ریاست جمهوری وارد عرصه شدند اما خیلی زود تغییر جهت دادند، علتش هم روشن است چون سلبریتی خریدنی است، او همین طوری از کسی حمایت نمی کند. مثلا می گویند فلانی یک میلیون فالوئر دارد بنابراین می توان پولی به او بدهیم و تبلیغ ما را انجام دهد.

ظهره وند گفت: سلبریتی ها پایبندی سیاسی به هیچ جریانی ندارند و چرخش های آنها به اعتبار سیاسی یک جریان می تواند لطمات جبران ناپذیری را وارد کند. شخصا اگر ببینم نامزدی می خواهد با سلبریتی کسب رأی کند قطعا به او رأی نمی دهم. گاهی استفاده از سلبریتی ها تأثیر منفی هم خواهد داشت چون مانع می شود که بلوغ سیاسی در ایران اتفاق بیفتد.

 

منبع: نامه نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۶۱۷۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵     ساعت: ۱۳ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024