صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
محله خبر
پیشنهاد سردبیر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

دیدار رئیس و اعضای دبیرخانه همایش فقه سیاست خارجی با امیرعبداللهیان

رئیس و اعضای دبیرخانه همایش فقه سیاست خارجی در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه همایش ارائه کردند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین علی صفدری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه همایش بیان داشت: این همایش از ابتدای سال 1402 با هدف تقویت گفتمان‌سازی در عرصه سیاست خارجی با استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه قم و خراسان و  دستگاه سیاست خارجی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: تاکنون بیست و پنج پیش‌‌نشست با هدف استخراج موضوعات موردنیاز دستگاه دیپلماسی جهت بررسی فقهی برگزار گردیده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی دبیر همایش بیان داشت: محورهای پنجگانه همایش از موضوعات کاربردی نظام در عرصه سیاست خارجی است، از همین رو هم‌افزایی بین فقهای حوزهای علمیه و متخصصان عرصه سیاست خارجی ضروری است.

وی اضافه کرد: درختواره موضوعات تاکنون به قریب دویست موضوع رسیده است که لازم است پس از اولویت‌بندی جهت بررسی فقهی و تخصصی در اختیار اساتید قرار گیرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر اهمیت تعاملات فکری مکمل و هم‌افزا میان حوزه‌های علمیه و مراکز مطالعاتی دینی با دستگاه دیپلماسی، برای اهداف این نشست موفقیت آرزو کرد و افزود: وزارت امور خارجه پشتیبان این‌گونه همایش‌ها و نشست‌ها است و برای تحقق اهداف علمی و پژوهشی آن‌ها حمایت‌های مقتضی به‌عمل خواهد آورد.

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۶۱۷۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۴     ساعت: ۱۲ : ۱۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024